1e weekje Aruba - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Leonie en Anne-Marie - WaarBenJij.nu 1e weekje Aruba - Reisverslag uit Paradera, Aruba van Leonie en Anne-Marie - WaarBenJij.nu

1e weekje Aruba

Door: Leonie en Anne-Marie

Blijf op de hoogte en volg Leonie en Anne-Marie

10 Februari 2013 | Aruba, Paradera

Lieve allemaal,

Leuk al jullie reacties op ons eerste reisverslag! We kunnen ze helaas niet allemaal apart beantwoorden.

Inmiddels zitten wij alweer 9 dagen op dit prachtige eiland. We hebben deze week onze eerste stage week gehad.. Dit was in het begin erg wennen, omdat iedereen hier papiamento praat. Gelukkig kunnen de oudere kinderen wel gebrekkig nederlands en die gebruiken wij dus maar al te graag als tolk om zo toch met de kleintjes te kunnen communiceren. De eerste stage dag (maandag) kregen wij een rondleiding door de YMCA in Dakota en ook is onze stage begeleidster met ons naar het puntje van het eiland gereden en liet zij het mooiste strand van Aruba zien genaamd baby beach. Dit was heel gaaf om te zien. Daarna zijn we naar YMCA in San nicolas gegaan en ook daar hebben wij een rondleiding gehad en ons voorgesteld. De rest van de week ging het zo z'n gangetje op stage. De kinderen gaan zich steeds meer aan je hechten en vinden het geweldig om met ons spellen te doen. Verder hebben wij geprobeerd een beetje de zon te vermijden aangezien we van top tot teen onder de vellen zitten. Inmiddels hebben wij toch maar braaf factor 50 aangeschaft! Ook hebben we nog iets engs meegemaakt. We lagen heerlijk even in de zon op te drogen na een verfrissende duik in ons zwembad. Opeens gaf 1 van ons een luide kreet en zag een monster achter de ander verschijnen van meer als een halve meter groot. We wisten niet hoe snel we onze spullen bij elkaar moesten rapen en naar ons huisje moesten stormen. Achteraf bleek dit een onschuldige leguaan te zijn die nietsvermoedend aan het zonnen was. Op onze stage werden we uitgelachen toen we dit verhaal vertelde want het blijkt dat er hier honderden van lopen op dit eiland en dat ze zolang je ze met rust laat geen vlieg kwaad doen.

ook deze week verliep natuurlijk niet geheel zonder ongevallen. Even een korte samenvatting over deze voorvallen.

De dames hadden het heet en gingen lekker de zee in. 1 van ons kwam op het ideale plan om lekker half in de zee half op het zand te gaan liggen. Niet erbij nagedacht dat er een enorme stroming was en er ook nog golven bestaan. Na 1 golf was het ongeluk geschied. Mevrouw spartelde als een vis op het droge na een luide schreeuw was duidelijk dat haar topje in geen velden of wegen meer te bekennen was. Ze probeerde met 1 hand vooruit te kruipen de zee in zodat ze alles kon fatsoeneren. Maar wederom volgde een paar golven. De andere stond te huilen van het lachen in de zee om deze actie. We hebben er nu nog steeds samen de grootste lol om.

Maar hier bleef het niet bij. De volgende avond zaten we lekker buiten op ons terrasje. 1 van ons ging naar binnen om iets te pakken en de ander dacht slim te zijn en de glazen schuifdeur dicht te doen in verband met de muggen. Nog geen 5 minuten later was een luide klap en een hoop getier te horen. Mevrouw had niet door dat de schuifpui inmiddels dicht zat en rende er met volle vaart tegenaan. Wonderbaarlijk zit de ruit er nog in. De 1 zat te janken van het lachen terwijl de ander al kreunend en klacht dubbelgeklapt binnen stond met een zware hoofdpijn.
Vervolgend nog geen half uur later was er weer een luide schreeuw te horen. De deurkruk van onze slaapkamer boven lag op de grond en halverwege de trap lag iemand te kermen van de pijn. Wederom volgde een grote lachbui. Wat zullen de buren het zwaar hebben met zulke rumoerige dames

Als klapper op de vuurpijl werd er een goede eerste indruk gemaakt op stage. 1 van ons kwam leuk binnen gewandeld om zich voor te stellen. Er stonden al wat kinderen/jongeren en wat begeleidsters. 1 van ons had helaas niet door dat er wat water op de stenen lag, binnen 1 minuut zat diegene dus in de split op de grond terwijl iedereen lachend toekeek.

Verder is alles uiteraard perfect gegaan en we zullen proberen de foto's en blogs bij te houden voor jullie!

Veel liefs van dit heerlijke eiland!

• 11 Februari 2013 - 08:36

Nelly Treurniet:

Leuk hoor, jullie verhaal weer te lezen. Maar jullie handhaven wel strenge privacy regels hoor. Ik wil wedden dat alle bekende nu gaan zoeken welk verhaal bij wie thuis hoort een soort puzzeltje hebben jullie er van gemaakt. Ook ik ben een keer geschrokken op het Italiaanse strand, terwijl ik heerlijk lag te zonnen durfde er een hagedis op mijn arm te lopen. Zo'n fel groene. Maar ik zal je gerust stellen na een tijdje went het en hoort het er allemaal gewoon bij. Mooie foto's zitten erbij, zo als ik het zie zijn jullie toch al aardig gebruind. Geniet maar van alle ervaringen en leuk dat jullie dit delen. Mijn dag kan niet meer stuk. Met een groet

• 11 Februari 2013 - 09:31

Lisanne:

Wat een heerlijke mutsen zijn jullie ook!! Ik moest wel erg lachen. Jullie hebben het zo te merken helemaal naar je zin daar. Ik hoop je snel weer te spreken zuske! Morgen kan ik wel op skype komen denk ik, vandaag moet ik de hele dag werken!
    Leuke foto's!!

• 11 Februari 2013 - 09:52

Mieke Vd Post:

Leuk om jullie verslag weer te lezen, en de foto's te zien! Wat een spannende dingen maken jullie allemaal mee!
    Veel plezier verder , geniet van je stage :)
    Groetjes vanuit ons koude kikkerlandje,
    Ton, Mieke en kids.

• 12 Februari 2013 - 11:47

Alberdina:

Wat een heerlijk stel zeg! Ik denk zomaar dat Leonie degene was die tegen de hor aanliep!;)
    Leuk om jullie verslagen te lezen, ik ben wel wat jaloers!

Veel plezier en geniet van je stage! Groetjes Alberdina en Ruud, Julia, David

• 13 Februari 2013 - 13:53

Janneke V.:

Hallo dames,
    Zou wel even lekker bij jullie van de zon willen genieten.
    Ben er hard aan toe. Leuk om jullie verhalen te lezen.
    Fijne tijd toegewenst!

• 13 Februari 2013 - 21:10

Sil:

Nou nou!!, jullie maken heel wat mee!
    Heerlijk genoten weer van jullie verslag en de foto''s!

Groetjes Sil

• 23 Februari 2013 - 12:30

Elise:

Liefje, plaats weer eens wat nieuws! We zijn benieuwd hoe het er is. :-)

• 25 Februari 2013 - 13:16

Kellyy:

hey lieffiee,

ik heb je verhaal gelezen en je foto's gezien.
    Conclussie : jaloers als de pest!
    ik zat te denken, paar weken ruilen klinkt niet verkeert maar het is je gegunt meid!
    ik ga wachten op nog meer foto's en verhalen en heel veel plezier !!!
    Dikke kus vanuit holland
    en van me ouders en zus,

xx loveyougirl and have fun !

• 25 Februari 2013 - 17:00

Mw De Jonge:

Ha meiden,

Wat een avonturen.... leuk om te lezen. Tijdens de WAP uren (ja, wij werken hier stug door) met mijn nieuwe klassen is er ook belangstelling voor jullie stage! Een heleboel meiden zijn al naar Mw Klein gegaan om te vragen of ze ook mogen. Het werkt dus aanstekelijk. Zeker omdat Andrie er ook soms bij is, dan is er nog een link naar jullie. We volgen dus zo'n beetje klassikaal jullie blog. Moeten jullie nu ook Papiamento leren? Of spreken jullie engels? Jullie schrijven over je stage en je vrije tijd door de week. Ik vraag me natuurlijk wel af hoe jullie het op zondag doen? Daar komt vast ook nog wel en blog over. Het lijkt me toch wel leuk als jullie af en toe kunnen reageren op de reacties. Nou, we lezen vol spanning mee. Geniet ervan, van elkaar, van dit avontuur, van je stage en van de zon.

Hart gr uit een koud Nederland.